Klachten
Wij willen zorg en ondersteuning bieden van een hoge kwaliteit. Voldoen wij toch niet aan uw verwachtingen, dan horen wij dit graag zo vroeg mogelijk. Ons advies is om onvrede te bespreken met de (direct) betrokkene(n). Vaak kunnen zij u snel uitleg geven en een oplossing bieden.
Klachtenfunctionaris
Komt u er niet uit met de (direct) betrokkene(n) of vindt u het lastig om iets te bespreken? Voor ondersteuning, bemiddeling en advies over een klacht kunt u terecht bij klachtenfunctionaris mevrouw Paulien Bakker. De neutrale positie van de klachtenfunctionaris waarborgt een objectieve en integere houding naar alle partijen. Paulien Bakker is bereikbaar op 020 - 592 52 44 en via klachten@zgao.nl.
Het is ook mogelijk om een bericht achter te laten bij de recepties van het Flevohuis en De Open Hof.
Cliënten met een indicatie ZZP5 of ZZP7 plus artikel 21 vallen onder de Wet zorg en dwang. Dit betekent dat zij en hun vertegenwoordiger recht hebben op ondersteuning van een cliëntvertrouwenspersoon die niet verbonden is aan de zorgorganisatie. Deze cliënten kunnen voor klachten en informatie terecht bij de vertrouwenspersonen van stichting Zorgstem, 020 - 521 99 50. Meer informatie vindt u op website: www.zorgstemvertrouwenspersonen.nl.
Geschillencommissie
ZGAO is aangesloten bij de Geschillencommissie Verpleging Verzorging Geboortezorg. U kunt, indien gewenst met hulp van de klachtenfunctionaris, een officiële klacht indienen bij deze commissie. Meer informatie leest u op: www.degeschillencommissie.nl/consumenten.
Klokkenluidersregeling
ZGAO wil een veilige werkgever zijn. Een organisatie waar medewerkers een vermoeden tot misstand direct kunnen en durven bespreken. Ter bescherming van onze medewerkers en het maatschappelijk belang hebben wij een klokkenluidersregeling.